a magyar vízirögbi blog

UWR.ZONE

Legyen bringázható a Nagykörút

"a Nagykörút nem az autók főútvonala, hanem a közlekedés főútvonala"

2014. augusztus 29. - Kalaius86

Ez a kép megvan, ugye? 

Ez jutott eszembe, amikor megláttam, hogyan pörög a közösségi médiában a „Legyen bringázható a Nagykörút” kezdeményezés.

Kicsit nosztalgikus érzésem is lett, mivel csalóka módon egy 2009-es, Critical Mass-ről szóló cikk is van a friss posztok között, és egy pillanatra azt hittem, ennek kapcsán újra szerveződik valami. Hiszen a CM-ek idejének vége, a mozgalom széles körben elterjesztette és alternatívává tette a kerékpáros közlekedést, annak ellenére, hogy az ügy a mai napig nélkülözi a döntéshozók valódi támogatását. Mégis, jól jönne most valami, amivel nyomatékot lehetne adni az élhetőbb város iránti igénynek!

"Ha Budapest belvárosának kerékpározhatóságát elemezzük, az egyik legizgalmasabb kérdés a Nagykörút, amelyik Budapest egyik legfontosabb főútvonala. 

László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke rögtön igyekszik hozzátenni, a Nagykörút nem az autók főútvonala, hanem a közlekedés főútvonala.

A Magyar Kerékpárosklub 2009-ben már vizsgálta (saját megjegyzés: hol vagyunk már az 5 évvel korábbi helyzethez képest!) a nagykörúti kerékpározás megoldási alternatíváit. Forgalomszámlálást végeztek, és megállapították, hogy a gépjárműforgalomhoz képest a kerékpáros forgalom átlagosan hat százalék, ami legalább napi 1800 kerékpárral közlekedőt jelent. Ez a szám duplázódhatna, ha a kerékpárosok saját helyet kapnának a forgalomban, hiszen legalább ennyi kerékpárost mértek a járdán is. 

Három lehetséges megoldást vázoltak fel: kerékpársávot a parkolósáv helyén, kerékpársávot az egyik forgalmi sáv helyén, illetve kerékpáros-piktogram felfestését."

Nyilván lesz, aki tiltakozni fog, de szerintem a látszatmegoldások helyett (az úttestre pingálás sárga festékkel) arra lenne szükség, hogy a körúton parkolósáv kerékpáros sávvá alakuljon. No nem csak erre, számos megoldatlan kérdés van még, lásd pl. Duna-parton a helyszűke. 

Időközben az ötletnek megfelelően megszületett  Facebook-on egy közös tekerésre hívó esemény, és rohamosan gyarapszik a részt vevők száma.

Szerintem aznap reggel viszek majd egy boombox-ot a csomagtartón :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://uw-rugby.blog.hu/api/trackback/id/tr256648283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

törzsmókus 2014.08.29. 22:52:59

„Nyilván lesz, aki tiltakozni fog, de szerintem a látszatmegoldások helyett (az úttestre pingálás sárga festékkel) arra lenne szükség, hogy a körúton parkolósáv kerékpáros sávvá alakuljon.”

sokkal inkább az egyik forgalmi sávot kéne kerékpársávvá alakítani. a parkolósáv hol van, hol nincs; a meg-megszűnő kerékpársáv meg nem túl vidám. (lásd még: Thököly gázolás)

Shutimanó 2014.08.31. 10:08:58

A képről az látszik, hogy busszal a leghelytakarékosabb, illetve 60 emberre 120 autót raktak a képre. Szánalom a köbön. :)

KergeK@csa 2014.08.31. 16:05:01

@Shutimanó: A matektudás hiánya a szánalmas?
Mert én 15 sornyi autót látok, 4 oszlopban vannak, az bizony 60 autó.

És igen, a busz a leghelytakarékosabb, ez nem kérdés. Viszont az nem kevés pénzbe kerül, plusz szennyezi a környezetet. (ha elektromos, akkor kevésbé, de akkor még drágább.)
Ettől függetlenül egyértelmű, hogy nagy tömegben városban az autó a legkevésbé fenntartható közlekedési mód.

vuvuzela importőr 2014.09.01. 20:53:43

Hát az biztos, hogy már nagyon ideje lenne. Én talán a nyílt kerékpársávval is meg tudnék békülni (ha nem tolják le az embert róla)...

törzsmókus 2014.09.06. 00:44:02

@Shutimanó: igen, ha mind a 60 ugyanonnan jön és ugyanoda megy pont ugyanakkor, akkor a busz a nyerő. ez a budapesti nagykörúton általában jellemző, ugye?
máskor gondolkozz picit tovább, mielőtt szánalomról vigyorogsz.