a magyar vízirögbi blog

UWR.ZONE

Trans-Provence maraton

Ez az igazi marketing!

2014. október 07. - Kalaius86

A kerékpár-ipar nagy üzletág, az élvonalbeli sportolókat majdnem minden szakágban megfizetik annyira, hogy profi sportolóként annak élhessenek, nem beszélve a különféle Tour- és Giro-menők jövedelmeiről. Nem véletlen, hogy a montis gyártók is rendszeresen szponzorálnak sportolókat, hogy hangulatos videókkal sarkaljanak a vásárlásra, kialakítva ilyen vagy olyan képet az emberben a márkáról. 

És aztán itt van ez. 

 

A videó nagyon rendben van, a "trailer" pont úgy, mint ahogy 6 versenynapról egyesével kiadott versenyvideók is. Egyszerű, fülbemászó zene, feszes vágás, pont annyira rövid, hogy folyamatos legyen az akció, de azért az belefér, hogy néhány vállalható versenyző is nyilatkozzon, akik aztán különösen kötődni fognak az anyaghoz, így kapcsolva a versenyeredmények mögé emberi szálat, sztorikat, érdekességeket. Plusz pár kellemes vágókép a tájról. A kerékpáros újságok szépen hozzák a sajtóanyagot, szerencsésebb esetben az egyik munkatársuk szintén teker, még szerencsésebb esetben nem press-ként, hanem be is fizette a nevezést. 

Mert nevezési díj persze van, és nem is kevés.  A 2015-ös versenyre például 1600 euro. Feltéve, hogy beférsz az exkluzív, 60 fős keretbe. 80 fő indul, ebből 20 hely van fenntartva profik számára. A 20 profi lesz az, aki a rangot adja az eseménynek, ezért számít majd az eredmény, ők adják a profi snitteket a jól pörgő videókhoz. De az amatőrök is örülnek, hiszen óriási élményben van részük, a kiszolgálás is profi és elmondhatják, x.-ek lettek a híresebb factory riderek mögött. Ehhez képest szép, hogy az 5. helyre ez évben történetesen egy angol amatőr jött be, megelőzve nem kevés pro-t. 

Szóval a gyártó, ahelyett, hogy saját sportolót fizetne e célra, rendez egy versenyt,ami a videók anyagát adja, de úgy, hogy az indulókkal fizetteti ki a költség egy részét. A másik részéért sem a saját zsebébe nyúl, helyette a névadó, francia szponzor megkeresi a régiót azzal az egyébként teljesen helyt álló érvvel, hogy egy ilyen videó mennyire vési bele az ország turisztikailag legfontosabb környékeit a montisok agyába, pl. itt, Magyarországon, és mennyire vágynak majd felvonózni ott a bringáikkal, nem kell, hogy kihasználatlanul álljanak ezek a létesítmények a síszezonon kívül. A film elején pedig hosszan nézzük a térképet, a Mavic, a Santa Cruz és a többi szponzor logóját, hogy egyértelműen kapcsoljuk őket ehhez a hangulathoz, élményhez. És működik! A videót nézve, ki ne vágyna az Alpokba napokon át csak csapatni lefelé az ösvényeken? Profi, nem? :)

Lássuk : erről mi a véleményetek? 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://uw-rugby.blog.hu/api/trackback/id/tr106768525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.